Powitanie

Witaj! Nie wiem jak tu trafiles/trafiles, ale mam nadzieje ze znajdziesz tu cos przydatnego. Na blogu mam zamiar umieszczac swoje doswiadczenia z nauka jezyka japonskiego, ksiazkami i stronami z ktorych sie ucze. Czasami zamieszcze tutaj jakies inne rzeczy, typu przemyslenia czy ciekawostki. W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę pytać. Uwaga: Najstarsze posty znajdują się najniżej.

26.11.06

Mówimy po japońsku - Naoya Fujita

Książka wymieniona w tytule, była pierwszą książką do nauki japońskiego jaką kupiłem. Przede wszystkim jest napisana potocznym językiem, przez co czyta się ją całkiem przyjemnie. Treść jest podzielona na kilka części: Wstęp do nauki - dlaczego warto się uczyć japońskiego, podstawowe informacje o Japonii i Japończykach; Opis gramatyki i 4 rozdziały, które zawierają takie rzeczy jak: zwroty codziennego użytku, najważniejsze słownictwo ułożone tematycznie i przykładowe zagadnienia gramatyczne. Na końcu można także poczytać o piśmie japońskim. Dodatkowo, w zestawie z książką znajduje się płyta, na której nagrane zostały wszystkie przykładowe zdania zamieszczone w książce.
Osobiście nie uczyłem się długo z tej książki. Miałem wrażenie, że liczba słówek do nauki jest zbyt wysoka, a jeśli chodzi o samą gramatykę, to opisane są tylko podstawy. Ostatecznie książka bardziej przypomina mi rozbudowane rozmówki niż podręcznik. Dobrze się ją czyta jako opis kultury, zwyczajów i zasad społeczeństwa japońskiego, ale do nauki raczej nie polecam.

Brak komentarzy: